برخی از روش های عددی برای حل معادلات انتگرالی از نوع آریزن

پایان نامه
چکیده

این پایان نامه با مروری بر نظریه و کاربرد معادلات انتگرالی و مفاهیم مقدماتی مورد نیاز آن آغاز می شود. در ادامه پایان نامه برخی از روش های عددی برای حل معادلات انتگرالی غیر خطی از نوع آریزن معرفی شده است. این رده از معادلات اغلب کاربردهای بسیاری دارند. در اینجا روش شناخته شده ی نیوتن-کانتورویچ که منجر به حل یک دنباله از معادلات انتگرالی خطی می گردد همراه با روش تربیع برای حل معادلات انتگرالی آریزن به کار بردهشدهاست، که باعث می شود این نوع از معادلات با یک روش منظم و کارا حل شوند. همچنین روش توابع پایه شعاعی همراه با هم محلی برای به دست آوردن جواب عددی معادله انتگرالی از نوع آریزن بررسی می شود که این فن نقش مهمی را در تبدیل معادله انتگرالی به دستگاهی از معادلات بازی می کند. در بخش دیگری از پایان نامه روش هم محلی تکراری را برای معادله عملگر آریزن x=y+kx‎ بررسی می کنیم و با فرض این که x_0 یک جواب تنها از این معادله ‎و x_n‎ یک دنباله از زیر فضاهای تقریبی متناهی البعد از x و p_n‎ یک تصویر کننده ازx ‎ به x_n‎ است روش تصویری را به صورت x_n=p_ny+p_nkx_n‎ و جواب تصویری تکراری را به صورت x ?_n=y+kx_n‎ در نظر گرفته ایم. بالاخره در پایان فوق همگرایی روش هم محلی تکراری بررسی شده است.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

برخی روش های عددی حل معادلات دیفرانسیل-انتگرالی

در این پایان نامه به حل برخی معادلات انتگرال-دیفرانسیل پرداخته می شود. در فصل اول برخی تعاریف و قضایای اولیه مورد نیاز در فصل های آتی بیان می شود. در فصل دوم به طور مختصر در مورد حساب دیفرانسیل و انتگرال کسری صحبت می کنیم، انتگرال ریمان-لیوویل کسری را تعریف کرده و همچنین به تعریف برخی مشتق های کسری از جمله مشتق کسری ریمان-لیوویل و مشتق کسری کاپوتو می پردازیم. در فصل سوم وجود ویکتایی جواب در معا...

15 صفحه اول

الگوریتم های مفیدی برای حل معادلات انتگرالی از نوع ابل

در این پایان نامه معادلات انتگرالی و انواع آن معرفی می شود.معادلات آبل نیز ذکر می شود.برخی روشهای حل این نوع معادلات بررسی می شود.اختلالات همو توپی و روش آنالیز هموتوپی ذکر شده ودر نهایت به حل معادلات آبل از طریق این روش پرداخته می شود.

15 صفحه اول

روش هاى چند گامی مستقل از مشتق برای حل عددی معادلات غیر خطی

در این مقاله٬ خانواده­ای از روش­های چند گامی کارا و مستقل از مشتق را برای حل عددی معادلات غیر­خطی بیان می­کنیم. این روش­های چند گامی مبتنی بر چند جمله ­ای درونیاب نیوتن و روش تجزیه آدومیان[1] بهبود یافته می­باشند. مرتبه همگرایی این روش­ها را محاسبه می­کنیم و با استفاده از چند مثال کارایی روش­های چند گامی مستقل از مشتق را  نشان می­دهیم.

متن کامل

حل عددی معادلات انتگرالی فردهلم خطی نوع دوم با استفاده از روش هم محلی سینک

ابتدا تقریب سینک را بررسی نموده سپس حل عددی معادلات انتگرال فردهلم نوع دوم را با استفاده از روش هم محلی سینک ارائه می دهیم. همچنین همگرایی تقریب سینک را برای این دسته از معادلات انتگرالی به صورت تحلیلی بررسی کرده و نشان می دهیم مرتبه همگرایی روش، نمایی و به صورت ((o(e^(-k?n است که k مستقل از n می باشد.

استفاده از حل معادلات انتگرالی در تحلیل یک آنتن پهن باند مایکرواستریپی

در این مقاله شیوه طراحی و تحلیل تمام موج یک ساختار آنتنی پهن باند مایکرواستریپی، با استفاده از حل معادلات انتگرالی حجمی – سطحی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است. توزیع جریانهای روی عناصر فلزی و زیرآیند دی الکتریکی با استفاده از بسط این جریانها به توابع پایه تقریب زده می شود. ضرایب مجهول از حل معادلات تلفیقی انتگرالی حجمی - سطحی قابل محاسبه است. نتایج مربوط به تلفات بازگشتی و الگوی تشعشعی آنتن...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه فردوسی مشهد - دانشکده ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023